19 Haziran 2016 Pazar

1 Duvardaki Küf Nasıl Temizlenir

22 Şubat 2016 Pazartesi

14 KUCAK TEPSİM ESKİMİŞTİ BİR DAHA ESKİTTİM.



Terapi olsun istedim. Yani belki beni gözyaşlarının içinden çıkarır dedim.

Evde bir TV var. Ama pek işe yaramıyor. Çünkü, bana yeni bilgiler katmayan, duygusal dünyama pozitif katkısı olmayan, beyin yıkamayı hedef edinmiş programları izlemiyorum. Dizilerden nefret ediyorum. Bilgi içerikli yarışmaları ve haberleri izliyorum. Türksata bağlı TV. Yani öyle paralı kanallar yok bizde. Film, belgesel vs. kıtlığı yaşıyorum. Bu yüzden TV benim oyalanma aracım değil.

Boş zamanlarımı PC başında geçiriyorum. Haberleri de genellikle PC den izliyor, gazeteleri PC den takip ediyorum.

Ne kadar kaçarsa kaçsın insan, vatanı söz konusu olunca travmalardan kurtaramıyor kendini. Son 3-4 yıldır millet olarak darbe üstüne darbe yaşıyoruz. Tam bir travmadan çıkıyorum derken bir yenisi daha da ağır biçimde patlak veriyor. Üzülüyorum. Korkuyorum. Uykularım kaçıyor ya da uykuya sığınıyorum bazen. Dikkatimi hiç bir şeye veremiyorum. En sevdiğim iş kitap okumaktır. Son zamanlarda okuduklarımı da anlayamaz hale geldim.

Hobilerim vardı. Her türlü el işi ilgi alanım içindeydi ama ne yazık ki artık ilham filan da kalmadı. Yeni bir şeyler yapmak için odaya girdiğimde malzemelere aptal aptal bakıp çıkıyorum.

Sonunda yıllar önce kızımın bana hediye ettiği ve daima elimin altında olan, her fırsatta kullandığım kucak tepsisi dikkatimi çekmeyi başardı. Çok yıpranmıştı. Zemindeki resim yer yer silinmişti. Kirli görünümünden kurtarmaya karar verdim ve elimdeki malzemelerle onu bir güzel eskitip yeni bir resim yerleştirdim. Transfer kağıdı kullandım. Güllü dallı şeyleri sevmem ama piyasadaki hazır kağıtlarda benim sevdiğim desenler yok. Ben de kolaya kaçıp elimde olanı kullanıverdim.

Son olarak Allah vatanımızi bir an önce bu kabuslardan kurtarsın diyorum. Amin.







1 Şubat 2016 Pazartesi

4 YAKTIM



Bu ahşap yakma olayı inanılmaz keyifli bir şey. İnsana dünya ile ilşkisini kestiriyor. (Ne cümle oldu ama...) Sahiden de zaman-mekan ilişkisi filan bile kesiliyor. Yakmaya başlarken gün aydınlıktı. Bittiğinde ise hava kararmıştı ama ben farkına varmadım.

Aşağıdaki fotoğrafta iki pano var. Küçük olanı kızım Elif yaptı. Büyük boy olanı da ben yaptım.. Üzerlerindeki cümleler ise tamamen sahiplerine ait. Yani alıntı filan değil.







27 Ocak 2016 Çarşamba

5 GÜL VE MUM ALEVİ

Nasıl bir duygu olduğunu izah edemem ama güllerin ve mum ışığının bende yarattığı duygu hemen hemen aynıdır.
İkisine de bakarken bedenimin, yaşadığım ortamın, kısacası maddenin yok olduğunu, geriye sonsuzluğun, mekansızlığın kaldığı, var olmakla olmamak arasındaki bir sarmalın içine itildiğimi hissederim.
Eğer ikisi bir aradaysa varın halimi siz düşünün. İyi ki Keskin ahşaptan bir mumluk yapmış, iyi ki evde kullanılmamaktan boynunu bükmüş bir mum bulabilmişim, iyi ki kırmızı gülü mum ışığında izlemenin tadına varabilmişim.
Romantiğim bu günlerde arkadaş. Dokunmayın bana, kendime gelmeyeyim.




0 Gülümsemeye dair şaşırtıcı gerçekler: Hangi gülümseme ne anlama geliyor?

Vücut dili kullanımının en belirgin özelliklerinden olan gülümsemenin farklı çeşitleri, altında farklı anlamlar barındırıyor. Tıpkı hissederek gülümsemenin ve mutlu olmadığımız halde gülümsemenin karşımızdaki kişiler tarafından hissedilebiliyor olması gibi, nasıl güldüğümüzün de karşımızdaki kişiler tarafından algılanış biçimi farklılıklar gösterebiliyor.

31 Aralık 2015 Perşembe

2 MUTLU YILLAR

2016 yılının , kanın dökülmediği, haksızlıkların yaşanmadığı, insana, hayvana ve doğaya karşı saygının ve sevginin ön plana çıktığı, mutluluk dolu özgür bir yıl olması dileğimle. 



0 Çamaşır Yıkamanın Keyifli Hali

Ev işleri arasında her hanımın farklı favorileri vardır. Mesela kimi ütü yapmayı sever , bazıları ise yemek yapmayı. Sevdiğiniz işlerin size verdiği keyif ise bambaşkadır ve terapik etkileri vardır. Başka dünyalara gider, hayaller kurar, güzel anları hatırlar, planlar yaparsınız.

Size harika bir haberimiz var. Artık bu keyfi size yaşatan favorileriniz arasına çamaşırı da ekleyebilirsiniz :) Çünkü Rinso bunu mümkün kılıyor.

Rengarenk paketleri ile raflarda dururken bile enerjisini yansıtan Rinso, çamaşır yıkamayı kolay ve eğlenceli bir hale getiriyor. Rinso’nun Kır Bahcesi (Yeşil), Çiçek Bahcesi (Pembe) ve Büyülü Bahçe (Mor) şişeli sıvı deterjanları hem beyaz hem de renklileriniz için tortu bırakmayan bir temizlik vaad ediyor.


Rinso’nun gerçek eğlencesi, yıkama sonrası çamaşır makineninizi açtığınız anda başlıyor. Öyle ki kapağı açtığınız anda tertemiz çamaşırlarınıza eşlik eden muhteşem çiçek kokuları tüm banyoya yayıyor. İşte o an, hissettiğiniz duygular tarif edilmez. Sanki bir anda sevdiğiniz bir melodi çalmaya başlıyor ve o koku sizi alıp bambaşka bir yerlere götürüyor.

Bu kokular o kadar kalıcı ki tertemiz çamaşırlarınızı asarken, kuruturken, ütülerken ve tabii ki giyerken makineyi açtığınız o andaki duygular size kendini hatırlatmaya devam ediyor. Rinso kalıcı bahar kokuları ile çamaşır yıkamayı keyfe dönüştürüyor.

Mutluluk ve keyif zaten anlık değil midir? Mühim olan o anlara hayatınızda yer açmak. İşte Rinso bunu mümkün kılıyor.


Bir boomads advertorial içeriğidir.

21 Aralık 2015 Pazartesi

3 BİFTEK BOHÇASI


Aslında ben bu yemeğin adını bilmiyorum. Çünkü kendim uydurdum. Benzeri bir yemeğe "Martadella" adı verilmiş. Benimki de yalancı martadella oluyor sanırım. Kolayca yapılan ve ziyafet sofralarında çok şık duracak, lezzetli bir et yemeği...


Biftekler mümkün olduğunca ince dövülmüş olmalı. Eğer küçük parçalar halindeyse iki bifteği ekleyebilirsiniz. Fotoğraftaki gibi içine garnitür konserve yerleştirdim. Eğer büyük parça olsaydı elimde iç olarak haşlanmış yumurta da kullanabilirdim.


İkinci olarak içinde garnitür olan bifteği ağ ipi ile bir güzel sardım. Normal dikiş ipliği de olur ama ağ ipi biraz daha kalın ve kolay kopmuyor diye tercih ettim.


Sonra kızgın yağda hafif penbeleşinceye kadar kızarttım. 


Domates- biber karışımı salça,tuz, sarımsak ve karabiberden oluşan bir sos hazırladım. Kızarmış bohçaları sosun içine atıp düdüklü tencerede 15 dakika pişirdim.


15 dakika sonra ipleri etten ayırıp tabaklara aldım. 


Hmmm...  Tadı çok güzel olmuş. Bir dahaki sefere iç olarak başka başka sebzeler kullanmayı, patates püresi ve /veya yumurta kullanmayı düşünüyorum.



0 Yeni Yıl İçin Alınabilecek En Güzel Hediye

Şimdi yazının başlığına bakıp hemen uçak, araba, sonsuz para diyeceğimi düşünüyorsunuz biliyorum ama bu sefer başka bir hediyeden bahsedeceğim. Yılbaşı yaklaşırken evde aile üyeleri tarafından gizli gizli işler çevrilmeye başlar. Herkes kendi hediyesini en güvenli yere saklamaya çalışır aynı zamanda diğerlerinin hediyelerini bulmaya çalışır. Bu yıl evde yılbaşı için hediyemi biraz erken buldum. Gardırobun en arkasında hışırdayan bir torba içerisinde hediye saklanırsa olmaz.

Neyse ben şu hediye kısmına geçeyim. Daha gelmeyen yılbaşının hediyesi: Oral-B şarjlı diş fırçası. Denemeye çekiniyordum ama hediye gelince keşke daha önce alsaymışım dedim kendi kendime.


Oral-B, profesyonel diş temizleme aletlerinden esinlenerek tasarlamış bu şarjlı diş fırçaları ile mükemmel bir temizlik deneyimi sunuyor. Diş plaklarını temizlemekte manuel fırçalardan çok daha etkili bir sonuç veriyor, ilk kullanımdan sonra bile daha önce sanki hiç bu kadar iyi dişlerimi fırçalamamışım gibi hissettim. Üç boyutlu oynar başlık sayesindeyse normal bir fırçanın yapamayacağı kadar hareket edip, normalde ihmal ettiğimiz ulaşamadığımız yerlere bile ulaşıyor. Fırça başlıkları dişleri tamamen sararak birçok noktaya temas ediyor ve muhteşem sonuçlar almamı sağlıyor.

Ağız bakımına çok önem veren birisi olarak bu benim için en iyi yılbaşı hediyesi oldu. Siz de yeni yılda sevdiklerinize Oral-B şarjlı diş fırçası hediye ederek onları mutlu edebilirsiniz.

Ürünleri incelemek ve yılbaşı indiriminden yararlanmak için tıklayınızBu arada, Burcu Esmersoy'lu videosunu da paylaşmadan duramadım :)



Bir boomads advertorial içeriğidir.