22 Mayıs 2011 Pazar

8 RAKKASE İĞNEDENLİK DİKELİM

     Bir süresir dikiş makinem kapalıydı. Yeniden dikiş dikmek istediğimde malzemelerimin farklı farklı yerlerde olduğunu gördüm. Hani gözden ırak olan gönülden de uzak olurmuş ya.. O hesap... Malzemelerin herbiri bir başka yerde kalıvermiş. Onları derledim biraz. Dikişe başladım. Ama dikiş iğnelerimi koyacak yer bulamıyordum. "Kızım" dedim kendi kendime  "hem, dikiş dikiyorsun, hem de bir iğnedenliğin bile yok.. Ayıp değil mi?" Bıraktım yaptığım işi bir kenara... Bulduğum bir kumaş parçasını daire şeklinde kestim. Kenarlarını teğelledim.






İçini elyaf doldurup büzdüm. Dikerek güzelce kapattım ağzını.


Tabii öylece çirkin çirkin bırakamazdım. 


Artmış bir kurdele buldum. Tuvalet kağıdını kurdele boyutlarında kestim ve uhu ile bir güzel yapıştırdım.


Hazırladığım top iğnedenliği bu kurdeleli ayağın üzerine yine bol uhu kullanarak yapıştırdım.


Ortaya böyle bir rakkase iğnedenlik çıktı. Ohhh be... ! Artık iğnelerimi nereye koyacağımı şaşırmayacağım.


8 yorum :

  1. anlattıkların nasılda işime yarıyor bir bilseniz elleriniz dert görmesin çok çok teşekkkür ederim tekrardan:)))

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık, ne güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  3. ismide kendi gibi şıkı şıkır olmuş. Çok güzel bir çalışma. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Aynı işlemi kavanoz kapağına yapıp, kavanozun içine de düğme vs... koyabilirsiniz. Bu haliyle de çok hoş, adı gibi, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Evet kavanoza uygulamak harika bir fikir. Benzeri bir şeyi sanırım 10 marifette görmüştüm. Ama rakkaseyi çalışırken hiç aklıma gelmedi. Önerin için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. Sizin rakkaseyle benim çingene kızı dansedebilir mi?
    http://sesiber.blogspot.com/2009/02/ignelik.html

    Bne de sanırım 10 marifetten görüp bunu uygulamıştım. Sonra hemen her minik kavanoza yapıp, hediye ettim.

    YanıtlaSil
  7. Kesinlikle, senin çingene kızı ile benim rakkase müthiş ikili olurlar.
    Ama rakkase sanırım çingene kızını birazcık kıskanacak... Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. Yok kıskanmazlar, kardeş oldular:))

    YanıtlaSil

İYİ Kİ VARSINIZ...