22 Mayıs 2011 Pazar

12 YUVARLAK BÜZGÜLÜ DÜĞMELİ YASTIK NASIL YAPILIR?

Başardım... Biraz eğriler büğrüler oldu ama olsun. Yapabildim ya.. Bundan sonra daha iyisini de yapabilirim demektir. Nasıl mı yaptım? Öncelikle ihtiyacımız olan şey 125x50 ölçülerinde dikdörtgen bir kumaş parçası. Ben iki ayrı renk kullanmak istediğim için ortaya 125x20 cm lik kareli kumaş koydum. Kenarlara 125x15 cm lik ekose kumaşları diktim.




Dikiş dikerken ütüyü çok kullanırım ben. Dikişlerin düzgün durması için bu şart bence.

Dikdörgenin uzun kenarlarını içe kıvırıp düz dikiş çektim. Kısa kenarları birbirne birleştirip overlok dikişi diktim ki atmasın.





Tüm makine dikişleri bittikten sonra Önce bir kenarı çiftkat iplikle iri iri teğelleyerek büzdüm. Teğelleri kumaşın en az 1 parmak iç kısımdan teğellemek gerekiyor. Kenara yakın olduğunda büzüldüğü zaman ortada  büyük boşluk kalıyor. Ben önce ucundan ucundan teğellemiştim. Boşluk çok olunca söküp içerden teğellemek zorunda kaldım. Büzgü tamamlandıktan sonra bu kısmı defalarca dikerek iyice sıkıladım. Kullanılan ipliğin çok sağlam olması gerektiği de bir gerçek.

Sonra ikinci kenarı teğelledim



İkinci kenarın büzgüsünü tamamlamadan elyaf pamuğu doldurdum. 

Yeterince dolduğuna kanaat getirdikten sonra büzgüyü tamamlayıp gizelce sıkıladım. 

Sıra düğmeleri yerleştirmeye geldiğinde doğrusunu isterseniz epeyce zorlandım. Çünkü normal boyutta bir iğne asla işe yaramazdı. Yorgan iğnesi bile kısa geldi. İpliği yastığın ortasından geçirmek için tığ da kullanamazdım. Tığ girse bile elyafın arasında geri çıkmazdı. Sonunda çuvaldız kullandım. Ve bunun için de eşimin yardımına ihtiyacım oldu. Kalın kırnap (Çuval ipi ) ip ile zar zor düğmeleri de diktim. 
İşte Sonuç 

Aynı yöntemle ikinci yastığı da yaptım ama bu kez ölçüleri küçük tuttum. Kumaş ölçüsü 75 x 30 cm. Tabii kıvırma payları bu ölçünün dışında .  Tek desen kumaş kullandım. Kumaşı da ekose seçtim. İyiki öyle yapmışım. Büzgüler arasında renk geçişleri çok hoş oldu. 2. Yastığı yaparken fotoğraf çekmeyi unuttum desem.. Ama gerçekten kendimi öyle kaptırmışım ki , yastık bittiğinde resimlemediğimi farkettim. 
Kenar dikişlerini çekmeden önce her zamanki gibi kumaşı kıvırıp ütüledim. Böylece teğellemeden kolayca makine dikişi yapabiliyorum. 


Makine dikişi sırasında fotoğraf çektim.. Sonra koptu film.. Yani ben unutuverdim.. 

Neyse ki ilkinde fotoğraflar var. 
YASTIKLARIN TAMAMLANMIŞ HALLERİ VE KADİFE GÜLÜN YASTIKLARLA ARKADAŞLIĞI 






Aşağıda ki gülün kadife kumaştan olduğunu sanmayın. O gerçek bir gül. Kokusu da bir harika biraz gül birazda limon kabuğu gibi kokuyor.





12 yorum :

  1. çok çok teşekkürler anlatımınız için çok teşekkürler
    elleriniz dert görmesin
    çok güzel olmuşlar

    YanıtlaSil
  2. Canım, ben teşekkür ederim beni yüreklendirdiğin için.

    YanıtlaSil
  3. Gülsüm hanım çok güzel olmuşlar, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık,çok neşeli olmuşlar.Anlatımın da faydalı olacaktır.Güle güle kullan.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Nalan,yorumundan sonra düşündüm de hakikaten neşeli oldu bu yastıklar. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel olmuşlar. Özellikle iki ayrı desende yaptığınız kırlentin, orta kısmı çok hoş bir hava katmış. Mutlulukla kullanın, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Çok teşekkür ederim Sevgili Sesiber. Kırlentlerin orta bölümünde ciddi kaymalar oldu. Düğmeleri yerleştirirken bu kaymaya engel olamadım. Eminim ki farketmişsindir. Yine de olumlu yorumlarla beni güçlendirmeniz ne güzel. Bu çalışma bana, iki ayrı desende, ortası büzgülü bir yastığı daha iyi nasıl yapabileceğimi öğretti.

    YanıtlaSil
  8. Çok gözü rahatsız eden kaymalar yok aslında. İşi yapan siz olduğunuz için daha çok farkediyorsunuzdur. Her çalışma bir sonrakinin provası aslında. Yaptıkça öğreniyor insan.
    Sevgiler
    Sibel

    YanıtlaSil
  9. Hepsi beeem hepsi beeem!
    Oturma odamda duruyolla. Göbek yastığı olarak kullanıyorum. Göbeğimin altına koyuyorum uzandığımda, Gülbilge üstünde zıplıyor. :D

    YanıtlaSil
  10. yuvarlak, büzgülü, düğmeli yastık nasıl bozulur?
    Valla bilmiyom ama bozuldu. Aaannnniiii ben bunun şeysini çıkardım yanlışlıkla :S

    YanıtlaSil
  11. Çok şirin ve güzel olmuşlar elinize sağlık.Ben de bu sene öğrendim bu tekniği.Hep derdim kocaman daire mi çizip kesiyorlar diye....Hoşcakalın.

    YanıtlaSil
  12. Çok tatlı görünüyorlar, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil

İYİ Kİ VARSINIZ...