26 Temmuz 2011 Salı

18 TAVA - DUVAR SAATİ ve GAZETE









Aslında çok da özel bir şey değil yaptığım. Ama yine benim için güzel bir deneyim oldu . Önce gazete ile neyi nasıl yaptığımı anlatacağım. Aşağıdaki resmi incelemekle başlayalım.
Gazete geri dönüşüm



Resim 1: Elimizde bir makas, bir kağıt yapıştırıcısı ve bir de eski gazete var.
Resim 2: Bu gazeteyi rulo yapacağız. Ancak ben önce gazetenin kenarından itibaren kıvrmaya başladım. Elimde gazeteden başka materyal yoktu. Ne yaparsam yapayım gazeteyi zaptedemedim. Gevşek oldu. Yırtıldı filan.. Köşeden başladım kıvırmaya. Daha iyi kıvrıldı ama ortası kalın kenarları ince bir çubuk oluştu ki bu da benim işimi görmeyecekti. Sonunda gazetenin kenarını sivri bir bölüm oluşturacak şekilde kestim. Kıvırma işini yardımcı bir malzeme kullanmadan yapamayacağımı da anladım. Çünkü istediğim gibi sıkı olmuyor ve elim biraz gevşese gazete "pırrrt"  diye açılıveriyordu.
Resim 3: Bir çöp kebap şişini sivri köşeye koyup gazeteyi kıvırdım. Bu kez başarmıştım.
Resim 4: Gazeteden oluşan çubuk, şiş yardımıyla kolayca tamamlandı.
Resim 5: Gazetenin kenarını yapışkanla iyice tutturduktan sonra şişi çektim
Resim 6: Çubuğumuz tamam.
Bunun gibi 8-9 adet çubuk hazırladım. Sonra ne mi yaptım.

Aşağıda ki resimlere de göz atalım.



Bu gazete-çubukları kıvırarak daire şekline getirdim. 

Tabii yapıştırıcı kullanarak yaptım. En iyi sonucu solusyon zamk ile aldım. Diğerleri zayıf kaldı.


Sonra bu daireleri renk renk boyadım.


Bir zamanlar mobilyacı malzemesi satan bir yerden aldığım taşları dairelerin kenarlarına yapıştırdım. Aslında bu yöntemle çok güzel takılar da yapılabileceğini düşünüyorum.
Sonraaaa...



Daha önce beyaza boyadığım eski ve bozuk yağ tavasının üzerine bu daireleri yerleştirip baktım.. Hmmm.. Evet olacak ama ortaya bir desen yapsam daha iyi olacak gibi.. 
İnternetten  bir renk skalası deseni seçip, yazıcıdan çıkardım.

Daireleri şöyle bir yerleştirdim. Evet. Bana göre oldu... 

Skalayı tavaya dekupaj yapıp daireleri yapıştırdım Yine solusyon zamk kullandım. 

Fena olmadı. 

Bir de saat motorunu taktım.. Eh içime sindi. Artık görücüye çıkabilir.. Ne dersiniz?



18 yorum :

  1. Yine çok güzel, cıvıl cıvıl.
    Sen yakında salata kâsesinden avize, düdüklü tencereden koltuk, oklavadan masa filan da yaparsın :)

    YanıtlaSil
  2. Gülmekten yazamadımmm... :)))) Neşe kattın yalnızlığıma. Bu gece öylece masum masum oturuyordum kendimle.. Sen çok yaşa e mi..! :))))

    YanıtlaSil
  3. çok şirin cıvıl cıvıl olmuş, çok beğendim.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık değişik ve hoş bir çalışma olmuş arkadaşım :D

    YanıtlaSil
  5. sevdim bu dönüşüümü :)

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim kızlar.. Başka tavam kalmadı. Ama hayal ettiğim bambaşka kompozisyonlar var. Kapı kapı dolaşıp eski tava mı arasam acaba?

    YanıtlaSil
  7. Bu da diğer tava kadar güzel olmuş, renklere bayıldım :))

    YanıtlaSil
  8. hay sen aklınla bin yaşa.yaratıcılığına hayranım.ellerine sağlık.süperrr...

    YanıtlaSil
  9. Gazete kağıdından harika bir görüntü çıkarmışsınız. Yapılışını resimlemeniz de iyi olmuş. Bu arada solusyon zamk nedir? Normal bildiğimiz zamktan farklı herhalde?

    YanıtlaSil
  10. Teşekkürler Semi. Kullandığım zamk bildiğimiz UHU. Ama zamk çeşitleri o kadar çoğaldı ki nasıl adlandıracağımı şaşırdım. Kağıtlarda kullanılanlar, dekupaj tutkalı, formika tutkalı Derbi gibi ayakkabıcılıkta kullanılanlar, japon yapıştırıcıları vs.vs.
    Benim solusyon dediğim tüp içinde satılan, yoğun kokulu, şeffaf zamk.

    YanıtlaSil
  11. Nihal teyzeeeee!!! "düdüklü tencereden koltuk" fikri hoşuma gitti. Hele benim gibi biri için çok iyi. Popomu koltuktan kaldıramadığım zaman buhar enerjisiyle fırt diye fırlatır beni :D
    Annnnniiii, yapçan mı o koltuktan bana?!
    :D

    YanıtlaSil
  12. Cezveden de mutfak kalemliği yapsana GG :) takım olsun

    YanıtlaSil
  13. Aaa.. cezveden kalemlik mi? Ay yaptım gitti. Seni mi kıracam canım.. :))

    YanıtlaSil
  14. Ellerinize sağlık, aylardır boyanmış halde ve saat olmayı bekleyen bir tavam var.Ne yaptıysam bir türlü rakamlar için beğenip içime sindiremediğim için duruyor çekmecede.SAnırım artık ne olacağı belli :) çekmeceden çıkıp sırasını alacak sayenizde :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana fikir verdiği için çok sevindim. Merakla bekleyeceğim. Hoşgeldin bloguma.

      Sil

İYİ Kİ VARSINIZ...