29 Temmuz 2011 Cuma

10 RÜZGAR ÇANI YAPIMI

Ne mümkün. Hani durup düşünecektim. Tabii ki düşünüyorum ama işin "DUR" kısmını gerçekleştiremedim. Yarım bıraktığım işler gözümün içine içine bakınca dayanamadım tamamladım. Laboratuvar tüplerinden rüzgar çanı yaptım. Öyle güzel sesi var ki.. Hazır satılanların hiç birine benzemiyor.  Gerçi rüzgar fian yok. Dal kıpırdamıyor ama ben bir üfledim.. Kıpır kıpır dansetmeye başladılar.



Malzemeler: 
  • Kapaklı laboratuvar tüpleri, 
  • Biraz renkli ip , 
  • Renkli tahta boncuklar, (tahta olmaları şart değil tabii) 
  • Eşimin kestiği ve ortası ve kenarları delik daire şeklindeki tahta (kavanoz kapağı da olabilir)
  • Kapakların ortasını delmek için bir delici alet. (çivi bile olabilir) 


Önce kapakları boyadım ve orta noktalarından birer delik açtım. Sonra ipleri delikten geçirip düğümledim. Boncukları ipe geçirip düğüm atarak sabitledim. İplerin diğer uclarını kırmızıya boyadığım yuvarlar tahtanın deliklerinden geçirip düğümledim. Uzunca kestiğim iplerin kalankısımlarını dengeyi sağlayarak birbirlerine bağladım ve astım. Hepsi bu kadar. Hmm. tüpler eczanemin laboratuvarından kalmıştı ama tıbbi malzeme satan medikal ürün mağazalarından alınabilir.


 





10 yorum :

  1. Elleirne sağlık çok şirin görünüyor. El emeği çanın olması da güzeldir eminim :D

    YanıtlaSil
  2. ablacığım sen durma zaten sen sadece üret.yine çok güzel bir çalışma yapmışsın.harika bir geri dönüşüm.sadece o tüplerin şiddetli rüzgar oolursa kırılmalarından korkarım.ellerine sağlık...sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. Sibelciğim,Teşekkür ederim. "Ben yaptım" demek çokmutluluk verici bir şey gerçekten.

    YanıtlaSil
  4. Alanay; Ya, hakikaten duramıyorum. Boş geçiyor günler o zaman. Nasıl dolduracağımı bilemiyorum. Kitap okuyorum, dergi karıştırıyorum.. yetmiyor. Telefon faturalarım yükseliyor. Çünkü boşluktan ne yapacağımı şaşırıp telefonda uzun muhabbetler yapmaya başlıyorum :)
    Hm.. Tüpler çok dayanıklı camlardan yapılmış. Yüksek sıcaklıktan ve çarpmalardan etkilenmiyor. Birbirlerine kuvvetlice vurdum. Yerlere attım... I-ıh kırılmıyor. Yani ampul camları gibi ince ama onlar gibi kırılgan değil.

    YanıtlaSil
  5. Hem çok şık hem rengarenk olmuş. Ben de çok beğendim.

    YanıtlaSil
  6. test etmeden yaptığını düşünmek hata zaten:) biliyormusun ortak yanlarımız çok.evdeki halini anlatırken benden bahsediyorsun gibi...telefon faturası yükselmesin kalsın sen güzel işlerine devam et ablacığım...sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Cebimdeki renkler; N'olur kusura bakma, seni görmezlikten gelmiş gibi oldum. Ama bugün garip bir tempom vardı. Plansız davrandım ve bir çok şeyi aksattım. Bunlardan biri de sana yanıt vermekti. Sanırım seninle renkler konusunda zevklerimiz örtüşüyor.Aslında benim favori rengim "Siyah". Ama bazı eşyalar cıvıl cıvıl olmayı hakediyor. Bu yüzden son çalışmalarımda canlı renkler kullandım. Ama dikiş kutusunda yine siyah-beyazı tercih ettim. Güzel yorumun için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Alanay; beni hiç ihmal etmediğin için nasıl teşekkür etsem bilemiyorum. O kadar alıştım ki sana, yazmayacak olursan keyfim kaçacak gibi geliyor. Sanırım bizim gibi eşyaları giydirmeyi seven, eskiye canlılık katmaya meraklı insanların pek çok ortak noksaı var. Herşeyden önce kendimizle barışığız biz. Hayatla kavga etmek yerine hayata yeteneklerimizi armağan etmeyi tercih ediyoruz. Mutlu insanlarız biz. Öyle değil mi?

    YanıtlaSil
  9. Çok cici birşey olmuş, elinize sağlık, ben de denemek isterim, tüp bulabilirsem tabi:))) sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Elişi defteri :) (Acaba zamanla adlarımızı öğrenme şansımız olur mu? ) Aşağıda ki linkte bir arkadaşımız ilaç şişelerinden çok ama çok güzel bir rüzgar çanı yapmış. Tüpler medikalcilerde bulunur. Ama bulamazsan başka alternatifler de üretilebilir. Umarım bulabilirsin. Beğendiğine çok sevindim inan.
    http://gonuldenele.blogspot.com/2009/10/10-marifet-sonbahar-yarsmas-ruzgar-can.html

    YanıtlaSil

İYİ Kİ VARSINIZ...