22 Temmuz 2011 Cuma

8 YUMURTAYA PEÇETE DEKUPAJI NASIL YAPILIR?

Devamı İçin TIklayın
Yumurtaya peçete dekupajı yapmak

Doğrusunu isterseniz bu işin pek de kolay olmayacağını biliyordum. Çünkü nasıl yapacağım hakkında fazla bir bilgim yoktu. Çoktandır yumurtaya peçete dekupajı yapmayı istiyordum ama kullandığım yumurta kabuklarını ayırmayı hep unutuyordum. Geçenlerde 5 yumurtayı dekupaj için ayırmayı akıl edebildim.



İlk kez yapanlar için yumurtanın, kabuğa zarar vermeden boşaltılması bile başlıbaşına zor bir iş. Önce yumurtanın iki ucunda minicik delikler açtım. Başladım üflemeye.. Kulaklarım zonklalmaya başladı. Ama yumurta boşalmadı. Delikleri biraz büyüttüm olmadı. İyice büyüttüm.. Olduuu. Neyse 6 yumurtanın 1'i zayi olduktan sonra 5 yumurta kabuğu ile çalışmaya giriştim.

Karışık desenli bir peçete seçip önce enine yapıştırmayı denedim. Beceremedim. İnce şeritleri boyuna yapıştırmayı denedim. I-ıh.. Olmadı. Peçeteleri küçük parçalara ayırıp yapıştırmayı denedim. Yine beceremedim. Elimde tek bir yumurta kabuğu kaldığında püf noktasını yakaladım. Ah birileri internette anlatsaydı ya bunu. O kadar aradım peçete ile yumurta dekupajının resimli tarifini bulamadım. Neyse, bundan sonra arayan bulacaktır umuyorum. Çünkü ben tarif edebileceğim.. :)

Gerekli Malzemeler:
  • 3 katlı kağıt peçetenin desenli tek katı.
  • Dekupaj tutkalı
  • Tabii ki yumurta kabuğu 
  • Makas
Önce yumurtanın ölçüsünü almak gerek. Tepe noktasından yumurtanın yarısına kadar olan uzunluk bize yeter.

Ölçümüz şekildeki kırmızı çizgiye göre alınacak
Peçeteden, çapı yumurtadan aldığımız ölçü kadar olan  bir daire kesiyoruz.
Yumurtanın tepe noktasına peçetenin ortasını yapıştırıyoruz.
Resim yazısı ekle
Sonra kenarları aşama aşama yapıştırıyoruz
Potlukları dikkatlice kesiyoruz. 


Sonra yapışkan kuruyunca peçetenin üstüne tekrar dekupaş tutkalı sürüyor ve kurutuyoruz. İsterseniz vernikleyin ama bence gerek yok.




8 yorum :

  1. çok güzel olmuş rengarenk ve şık.ben yapmayı hiç düşünmemiştim ama böyle güzel görününce yapmasımm geldi:)
    anlatmanız ayrı bir incelik çok teşekkürler ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. seramik yumurtalar almıştım, bu daha meşakkatli, çok güzel olmuşlar.

    YanıtlaSil
  3. Yaa.Hayır işte.. Güzel olmadılar. Bunlar öğrenmek içindi. Daha canlı ve parlak renk peçeteler kullanmalıydım. Yapıştırmaya tepeden başlamalıydım. Filan filan.. Ama öğrendiklerimi size anlatabilmek için güzel olmasalar da yayınlamalıydım. Siz çalışırken benim çektiklerimi çekmeyin, denenmişi tekrar denemek zorunda kalmayın diyeeee... :)) Sezobigo, Noblesse.. sizi seviyorum.

    YanıtlaSil
  4. Güven Hanım merhaba, ben uzun zamandır yumurta dekupajla uğraşıyorum ve gerçekten hem zevkli ve bunca denemeden sonra da çok basit bir hobi benim için. Son olarak yumurtaya hamur kabartma da uyguladım. Yanılmıyorsam 10 marifette peçete dekupaj yazımda bunu anlatmıştım ve sizinle de tutkal konusunda bilgi alışverişinde bulunmuştuk. Blogum colorsofalllife.blogspot.com. En son hamur kabartma uyguladığım yumurtalarla bir ağaç süsledim. İlginizi çekerse bloğuma beklerim:)

    YanıtlaSil
  5. http://colorsofalllife.blogspot.com/2011/07/yumurta-agacim.html
    Evet.. eveeett... Hatırlamaz mıyım? Ay iyi ki geldin Bahar'cığım. Hoşgeldin. Senden öğreneceğim ne çok şey var. Yumurtalarını hatırlıyorum. Ama o kadar dikkatsiz davranmışım ki, ne kullanıcı adını, ne blog adını hatırlayamadım. Hatta 10 marifette "yumurta" diye arattım ama bulamadım. Teşekkür ederim hatırlattığın için. Sanki beenim sesimi duymuş gibi geliverdin. Ne hoş rastlantı bu.. Hemen seni izlemeye alıyorum.

    YanıtlaSil
  6. elinize sağlık bende tam bahar anlatmıştı diyecektim:)

    YanıtlaSil
  7. Ne emek ne emek Gülsüm ablacım. Ama güzel olmuşlar haksızlık etme kendine yine..

    YanıtlaSil
  8. Nolur size tuhaf gelmesin..Yüzyüze gelmedik belki, belki hakkımızda çok az şey biliyoruz ama ben sizleri çok seviyorum.
    Teşekkür ederim Farfin. Seni görmek ne güzel.. Gitme bir daha bir yerlere tamam mı?
    Cebimdeki renkler, ah sen o cebindekileri çıkaracaksın diye nasıl da heyecanla yeni yayınlarını beklediğimi bilsen. Teşekkürler canım.

    YanıtlaSil

İYİ Kİ VARSINIZ...