6 Şubat 2012 Pazartesi

34 HOŞGELDİN BEBEK ŞEKERİ VE SEPETİ BİTTİ..

Tıklayınız : PATİK PATİK PATİK... Ay ayyy.. içim dışım patik oldu ama ne iyi olduuuu...
GÜNCELLEME: Zeynep,  sepetin daha sade olmasını istedi. Onu çok haklı buldum ve sepeti epeyce sadeleştirdim. İşte son hali



Sepetin fazlaca cafcaflı hali de aşağıda



Önce patiklerin süslemelerini tamamladım. Tüllerin içine lavanta tohumu doldurdum. Kurdele ile bağladım. Sonra tül paketleri patiklerin içine yerleştirdim. Kızımın (Zeynep'in) bilgisayarda hazırladığı "Hoş Geldin Gülbilge" etiketlerini patiklerin arkasına lavanta tüllerini de tutturacak şekilde iğneledim.

 

Ön taraftan bakınca böyle göründü. 




Tabii bu kadarla bitmedi. Bu patikleri bir sepetin içinde ikram etmek gerekli. Önce puset şeklinde bir sepet satın aldım. Ve başladım sepet süslemeye. Deneye deneye sonunda pembe bir gül yapmaya karar verdim.
Pembe satenimsi bir parlak kumaşı ince uzun kestim. Aynı ölçüde tül de kestim. Keserken sürfile makası kullandım. Bu parçayı tül üstte kalacak şekilde ikiye katlayıp teğelledim.



Sonra büzgü yapıp iğne iplikle güzelce sıkıladım. Gülün alttan görünüşü oldukça kötüydü.
Yine pembe bir kumaştan daire kestim. 

Gülün arkasına sıcak silikonla yapıştırdım. 

Sonra da şekerlerde kullandığım tülü yapıştırdım. 

Böylece arkası temiz görünen, tülle süslenmiş bir pembe gül oluştu. 

Bu iş zevkli olmasına zevkli de.... O kadar ayrıntı var ki, bunalmadım desem yalan olur. Bitmek bilmedi. Bu iş yalnız yapılmıyor ki. Mantı yapar gibi konu komşu bir araya gelmeli. Oysa ben Bursa'ya hala o kadar yabancıyım ve çiftlikte o kadar yalnızım ki. 
****
Sonra bu gülü ve diğer tülleri sepete monte ettim. 














34 yorum :

  1. çok güzel olmuşlar ellerine sağlık.uğraşmışsın ama değmiş

    YanıtlaSil
  2. Bana da bi tane ayırrr! çok güseller çokk. Bebek arabası da harika. Gülbilge sıgar mı içine :)))

    YanıtlaSil
  3. ayyy şahanelelerr!! Ellerine sağlık ablammm harikasın yaa!! ben de istiyorummm

    YanıtlaSil
  4. ayyy şahanelelerr!! Ellerine sağlık ablammm harikasın yaa!! ben de istiyorummm

    YanıtlaSil
  5. enfes olmuşlar ablacığım çok beğendim ellerine sağlık...Gülbilge çok şanslı bir çocuk.senin gibi süper anneanneye sahip!ellerine sağlık canım benim...

    YanıtlaSil
  6. çok şirin olmuş. Ellerin dert görmesin Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. gülsüm ablaa harika olmuş gerçekten o güle de şekerlere de sepete de bayıldım :) ellerine emeğine sağlık..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. harika ötesi olmuş gülsüm abla bayıldımmm.ellerin dert görmesin.şirineyi merakla bekliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Aksungur, SED, Hobi mutfağım, Canlarımm... Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  10. ANG, ziyarete gelmeyene şeker yok. Ağlamayana da mama yok.. Deli kız. Sana neden ayırayım ki.. Daha da güzelini senin için yaparım olur biter. :))

    YanıtlaSil
  11. Hobi huzur, Mihrimah.. sağolun. Yaa.. iyi ki varsınız..

    YanıtlaSil
  12. Alanay'cığım.. Sağol birtanem.. Yorumun spama düşmüş. Allah'tan farkettim. Az bekle, yorumları yanıtlayayım, bloguna , çay içmeye geleceğim. :))

    YanıtlaSil
  13. Gülsüm Hanım, elinize sağlık. Çok güzel olmuşlar!

    YanıtlaSil
  14. Teşekkür ederim Ehlikeyf. Şimdi ziyaretine geleceğim ben de..

    YanıtlaSil
  15. Birbirinden güzel çalışmalar gelmeye devam ediyor. Ellerinize sağlık. Şekerler de sepet de nefis olmuş.

    YanıtlaSil
  16. Cebimdeki renkler.. Sağol canım. Yapılanlar kısa zamanda tamamlanan şeyler değil. Bir de yardım eden olmayınca postların arası da uzadı tabii. En büyük sorunum da malzeme eksikleri oluyor. Bir portakal rengi iplik yüzünden çarşılara sürüklendim. Biz şehre uzağız. Öyle bi koşu alıp dönemiyorum ki.. Çenem mi düştü ne? :))

    YanıtlaSil
  17. Sevgili Ahu.. Ne hoş bir yorum. Sadece iki kelime ama o kadar anlamlı geldi ki bana . Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  18. ayyy bayıldım, konu bebek olunca akan sular duruyor benim içn.sepette pek bi ğüzelmiş.ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  19. ay unuttum benim sayfamdada bebek odası sepeti ve şekerleri var bir bakın isterseniz fikir olur:))))

    YanıtlaSil
  20. Aaaah Gülbilge'cik, ne şahane bir anneannen var göreceksin. :)

    YanıtlaSil
  21. Ah Nihal.. aşağı bebek, yukarı bebek.. nereye baksam bebek, ne konuşsam bebek.. Önceleri umurumda değildi, aklım sadece kızımdaydı ma şimdi fena bastı heyecan. Onu da alayım, bunu da yapayıp diye aklımı yitireceğim. :)) Darısı başına.

    YanıtlaSil
  22. çok hoş görünüyorlar ellerinize sağlık..bu arada dikiş makinasını aldım..söyledikleriniz aklımda :)bi önceki postunuzda:))ama sıfır dikiş bilgisi bende:)o sebepten biraz düz dikiş çalışıcam..:))umarım başarabilirim:)çok zevkli..bikaç şey çıktı ortaya ama..bloga koyamam yani o derece kötü..:))

    YanıtlaSil
  23. Çok sevindim. Ama gerçekten çok sevindim. Yaptıklarını bloguna koymaktan çekinme bence. Hiç kimse dikişi annesinin karnında öğrenmedi ki. Hem dikiş bilenler için nostalji bile olur. İlk denemelerimizi yaptığımız günleri hatırlamış oluruz. Yaptıkların acemice olsa bile eminim ki okuyanın yüzünde tatlı tebessümler oluşacaktır. Bir şey önerebilir miyim. Küçük bir torba dik ilk önce. İçine tarhana koyarsın.

    YanıtlaSil
  24. Amanııın, bunlar da çok ciciş olmuşlar, sen ne zevkli anneannesin yaaa, harikasın :)
    Sırada ne var :))

    YanıtlaSil
  25. Ablam yattı galiba Banucam, senin yorumların patiklerden de ciciş,iyi geceler :)

    YanıtlaSil
  26. ellerine sağlık miniklerin yeri her zaman ayrı oluyor:))

    YanıtlaSil
  27. uğraştırmıştır biliriiim. öyle resimlere bakmak kadar kolay değil:))teyzemin bebeği için bende sepet süslemiş. bebek şekerleri hazırlamıştım. hatta silikonla parmağımı da yakmıştım. ama ona götürdüğümde gördüğüm sevinç her tür yorgunluğa değerdi. ellerinize sağlık. şanslı bir torun olacağı anannesinden belli:)

    YanıtlaSil
  28. çok güzel çalışma ellerine sağlık çok emek var ama torun için değer ne mutlu size sevgiler

    YanıtlaSil
  29. çok cici olmuş ablacım:)
    sağlıkla kullanılsın inşallah mutlu gününüzde..
    emeklerinize sağlık..
    sevgilerimle..
    :)

    YanıtlaSil
  30. Bazen kendimi çok yalnız hissettiğim olur. Eşim erkenden uyuduğunda bu duygu iyice büyür. Ama yorumlarınız var ya.. O yüreklendirici, mutluluk verici yorumlarınız.. Kendime gelirim o zaman. Yalnız olmadığımı hissederim. Öyle bir andayım şimdi. İyi varsın Örgü Çantam, Banu'm, Sarı Melek, Gönül ve Bir Tutam Kekik, iyi ki varsınız. Teşekkür ederim hepinize.

    YanıtlaSil
  31. Bence bu hali çok daha güzel. Hadi artık biraz da kendinle ilgilen annem (:
    Seni seviyoruz <3 (feysbukta böyle yapınca kalp çıkıyo)

    YanıtlaSil
  32. Merhabalar Gülsüm Hanım.Öncelikle tebrik ederim Allah analı babalı büyütsün inşallah.Sepet de harika olmuş ellerinize sağlık.Bloğunuzu inceledim, hepsi birbirinden güzel harika çalışmalar yapmışsınız.
    Sizi de bloğuma beklerim.

    YanıtlaSil
  33. Harika olmuşlar.. El emeği nekadar özenli ve güzeller. Hayatıda hep böyle güzel olur inşalah bebişin..

    YanıtlaSil

İYİ Kİ VARSINIZ...