16 Nisan 2012 Pazartesi

37 Kablo Makarasından Sehpa Yaptık












O bir kablo makarasıydı. Bir mağazanın önünde işi bitmiş ve çöpe atılmayı bekliyordu. Mağaza sahibinden izin isteyip eve getirdim onu. Kullanılmıştı ne de olsa. Kirliceydi. Aylarca balkonda oradan oraya sürükledim. Kimi zaman üzerinde boya yaptım. Kimi zaman çevresinde dönüp onunla ne yapabileceğimi düşünüp durdum.


Sehpa olamayacak kadar kısaydı boyu ama sehpadan başka da hiç bir şey olmazdı. Sonunda ayak ilave edersem harika olur diye düşündüm ama bunun için eşime ihtiyacım vardı. Sadece o mu, yüzeydeki delikler de kapatılmalı ve bir de boyanmalıydı. Fikrimi söyleyince eşim sıvadı kolları ve üstüne suntadan bir tabla kesip yapıştırdı. Ayaklarını ekledi ve bir güzel boyadı. Aylardır da aşağıda bekleyip duruyordu beni.






















Bugün elime silikon tabancayı aldım. Halatı çevire çevire silikonla yapıştırdım bir güzel. İp yetmedi. Yeni ip alınacak ama ancak Eskişehir'den döndükten sonra tamamlayabileceğim. Şimdilik eksikleriyle fotoğraflayıp yerleştirdim bloga. 










Çiçeklerimi de yerleştirdim. Hatta kitapları da dizdim alt rafa... Hmmm.. olmuş. Hem de çok kullanışlı olmuş. İlk hali ne kötüydü değil mi. Şimdi resimlerde kaldı. 

Hayatınızdaki tüm çirkinlerin, tüm kirliliklerin hafızalarınızdan silinmesi yerine yepyeni güzelliklerin yerleşmesi dileğimle... 











37 yorum :

  1. Yaaaa, Gülsüm ama yaaa, bu makaralara hastayım ben, kocamanlarından masa, bu küçüklerinden puflar yapma hayalim vardı benim bahçe takımı olarak, ama onları taşımaya araba ve bir errrrrkekkk lazım :)) Yani şimdi ben seninkini kıskanmam da ne yaparıııım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl da güldürdün beni.. Çok gül olur mu, hep gül.. Bak ne diyeceğim. İki hafta kadar sonra Eskişehire gidip dönmüş olacağım. Döndüğümde haberleşelim. O makaralar neredeyse Keskin'le gidip alalım ve sana getirelim. Olur mu? Böylece kıskanman da gerekmez :)))

      Sil
  2. Arsızlığın bu kadarı da olmaz yani bence :)))
    Şekercim teee oradan buraya makamı gelir, siz gelin yeter, buralarda bulurum ben, şu benim çocuk askerden gelsin de hele, onların kamyonetiyle gideriz hatta, TEK te kocamanları var, işte o masa olacak, ona göre de küçüklerinden alacağım. Teklifine çoook teşekkürler canımcım.
    Ama şu havalar azıcık daha ısınsında bahçe keyfi yapalım güzelce, öyle gelin yani, hatta ayarlayabilseniz de kalsanız bile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uygun boyda makara bulursam getireceğim inan. Ay böyle arsızlığa can kurban ya... Sen istemedin ki.. Ben önerdim. Eskişehirden döneyim de..

      Sil
  3. harikasın gülsümcüm. eline emeğine sağlık, çok güzel olmuş. iyi günlerde kullanın:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Nagehan. Yeni herşey, hele insanın kendi emeği ise, hele sevdikleriyle ortak yapmışlarsa nasıl da başkalaştırıyor hayatı değil mi?

      Sil
  4. Böyle bir makara elime geçerse ben de yapayım:) Çok güzel olmuş yine, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah sen de bulursun Nesrin. Büyük çaplı elektrikçilerde bulunabilirmiş.

      Sil
  5. Süpersiniz Gülsüm Hanım. Bayılıyorum bu tarz fikirlere.
    Hem sizin hem de eşinizin ellerine sağlık.
    Hayırlı yolculuklar diliyorumç
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Teşekkür ederim. Oyalanmam gerek, diş tedavimin tamamlanmasını bekliyorum Eskişehir'e gitmek için. Kızımı da, Gülbilge'yi de fena halde özledim. Bu ip sarma işi de bayağı oyaladı beni. Üstelik fonksiyonel ve şık olu değil mi?

      Sil
  6. süpersiniiizzz.ellerinize sağlık.çok ğüzel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Halime'ciğim. Şimdi blogunu ziyarete geliyorum. Bakalım sen neler yapmışsındır kimbilir?

      Sil
  7. Bayıldım bu fikre.Çok güzel ve kullanışlı.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Bravo, çok güzel ve kullanışlı olmuş:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Nedret. Yüzümde kocaman bir gülümseme oluştu. Bu biraz da şıöarıkça bir gülüş diyebilirim. :D

      Sil
  9. süper olmuş bende plastik olanlarından puf yapmıştım:)
    kitapları tam ortaya bakacak şekilde dizince de görüntü hoş olacak mini kütüphane:)
    ellerinize sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım sağol.. Ben kitapları yerleştirdim de.. Onlar durmadı. :) Kitap tutacaklarını da raftan almaya üşendim. :)) Aslında kitap dizmek kolay olmayacak yuvarlak rafa. Ama el altında durmasını istediğimiz bir iki kitap için ideal. Bu sehpa için tüm evin düzenini değiştirebilirim aslında. Eskişehir'den döneyim de evi "yaz evi" haline getireyim ertık değil mi?

      Sil
  10. Vaaaayyyyyyy, ne diyeceğimi bilemedim. Süper anneanne :) Senin eline düşen ipler ne kadar şanslı. Bu iplerle arandaki yakın ilişkiyi kıskanmak lazım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hihihiii... Banu bi yandan sen bi yandan beni nasıl da neşelendirdiniz ya. Ama haklısın. O iplerle aramda bir ilişki olduğu kesin. Her ne kadar gizlemeye çalışsak da senin gözünden kaçmadı n'apim.. Gördün mü bak, deşifre olduk. :)))

      Sil
  11. ayy süper olmuş yaa,ben böyle değerlendirmelere bayılıyorum.şimdi keşfettim seni,yorum candır dedim hemen yazmaya başladım.hemen diğer postlarına bakıyorum ve izlemeye alıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ee. sanki ben durur muyum.. Balıklama daldım bloguna. Daha önce Bursa ile ilgili yazını okumuştum. Hatta "ben de Bursa'dayım" diye yazmak istemiştim ama o sırada anneanne olmakla meşgul olduğum için fırsatım olmamıştı. Üstelik Eskişehir'deydim. Yakında yine torunumu sevmeye gideceğim. :)) Ne iyi ettin , iyi geldin bloguma. Eminim paylaşacak çok konumuz olacaktır.

      Sil
  12. ooo süper bi fikir,çok beğendim sehpanızıGülsüm Hanım,ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gonca. Çok şirin oldu gerçekten.

      Sil
  13. valla süper ötesi olmuş gülsüm ablacığım.bayıldım ya.hemne yapmalıda nasıl.kayınbabamı aramalı bu durumda .sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen aramalısın kayınbabanı Mihrimah... Aradan zaman geçerse hevesin kaçar.. Unutur gidersin hatta. Ben, hem yaparken hem de tamamlandığında o kadar keyif aldım ki, imkanı olan herkesin bu keyfi yaşamasını isterim. Elimizde beyaz boya vardı. Onu kullandık. Ama mat mavi, yeşile boyansa.. hatta eskitme boya yapılsa da bambaşka olur.Dekupaj da uygulanabilir. Ooo.. fikir o kadar çok ki. Hadi sen de yapıp bloguna yerleştir.

      Sil
  14. gülsüm ablacığım hemen aradım ve olumlu cevap aldım.onların büyük garajı var yazın gidince malzemede olur yaparım inşallah
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. tek kelime ile muhteşem bir çalışma, geri dönüşüm harikası yapmışsınız ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım sağol... Sen iyisin değil mi? Ağrıların hafifledi mi biraz. Çabucak iyileş olur mu?

      Sil
  16. Sevgili Gülsüm, bu tasarımını aslında göreli çok oldu ama bloğumda da yazdığım gibi elim hiçbir şeye varmıyordu. Nihayet yazabiliyorum. Bayıldım bu fikre. Yaratıcılığın böylesine pes diyorum :) Çok da güzel olmuş. Ellerinize sağlık. Bu arada güzeller güzeli torununun da doğumunu bir kez daha kutlamak ve maşallah demek istiyorum. Tüm sevdikleriyle beraber sağlıklı ve mutlu günlerde büyür inşallah :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım... Çok teşekkür ederim arkadaşım. Yorumların hep mutlu etmiştir beni. Bu kez de büyüdü yüreğim yine. Sen ne güzelsin ya..

      Sil
    2. Görüşemesek de yazılarımızla birbirimizi mutlu etmemiz ne güzel sevgili Gülsüm :) Yazının ayrı bir yeri vardır zaten her zaman. Daha yoğundur, daha güzeldir, bazen konuşmaktan daha kolaydır. Sevgiler arkadaşım :)

      Sil
  17. Kablo makarası hayata dönmüş.. Çok güzel bir sehpa olarak.. Çok dekoratif bir çalışma.. Çok güzel. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Tasarıbell. Bloguma hoşgeldin.

      Sil
  18. waow süper olmuşşş bayıldımm :)

    YanıtlaSil
  19. ben bun u 10marıfette gördugumde de hayran kalmıştım bır kac ay sonra bu makaradan buldum ve yapmak ıstedım ama malesef kımın yazısı oldugunu hatırlamıyordum:(( hatta 10marıfetten shane ye maıl atarak sormustum o da hatırlayamadı eskı sayfalar baktım gunlerce ama bulamamıstım:((boyadım bıraktım makarayı...sımdı sızı 10marıfette gorunce hatırladım sayfanıza gırdım hemen blogunuzuda buldum gelmıskende uye olayım ve ızledıklerıme kaydedeyımkı yenı yaptıklarınızdan haberdar olayım dıye:)) yaaa boyle bır maceram var bu nefıs sehpayla ılgılı ..sızı gorunce paylaşmak ıstedım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah kıyamam. Bir dolu blog , bi yığın kayıt. Nasıl bulunur ki. Neyseki bulmuşsun. Hoşgeldin bloguma. Ne iyi ettin de geldin. Hemen zıpladım senin bloguna. Artık bir izleyicin daha oldu bilesin. Tekrar hoşgeldin.

      Sil

İYİ Kİ VARSINIZ...