22 Aralık 2012 Cumartesi

19 HASRET GİDERDİM. MİMLENDİM- MİMLEDİM:

Bir kaç gündür kent dışındaydım. Eskişehir'de kızım-torumla, İstanbulda  kardeşimle hasret giderdim. Bana negatif yükleyecek hiç bir eyleme katılmadım. Yani TV de haber izlemedim. Gazete okumadım. İçime kapanmak zorunda kalmadan bol muhabbetli günler yaşadım. Şimdi evimdeyim. Yılın ilk karı yağdı Bursa'ya. Kar manzaralarına bayılırım ama itiraf edeyim ki ona dokunmaya cesaret edemem. Çünkü çok üşüyen bir yapım var. 
Balkonumdan bir-iki kare fotoğraflayıp paylaşmak istedim sizlerle. 





Yola çıkmadan önce boyadığım sandıkları yürüyen dükkanıma monte ettik. Yapılacak işlerin sadece onda biri idi bu. Işıklandırma, perdeler, benim oturacağım ve çalışacağım alan, ambalajlama, tabela, dükkanın su bağlantısı. en önemlisi de ruhsat ile ilgilenmem gerek. Bütün bunların yetişmesi, yılbaşı alışverişi yapacak insanlara kendimi tanıtmam filan... I-ıh imkanı yok yetişmez. Öyle bir telaşa kapıldım ki, önce elim ayağıma karıştı , sonra da mıhlanıp kaldım. Keskin telaşımı farkedince "Allah Allaaaahh.. Neden panik yapıtorsun bu kadar? Arkandan kovalayan mı var? Yavaş yavaş hazırlan, baharda havalar güzelleşince bütün eksiklerin tamamlanmış halde açarsın dükkanını. " deyince kendime geldim. Şimdi tenha tenha tasarlayıp üretmeye devam edeceğim. Oh be.. Rahatladım. 




Bu arada Sevgili Deeptone (SADE VE DERİN) mimlemiş beni. 5 güzel soru var. İşte benim yanıtlarım.

  1. Mantığın mı yoksa duyguların mı ön plandadır?


Duygularım ön plandadır. Komik ama mantığımla davrandığım zaman hep yanlış yaptım. Hesabı kitabı bırakıp önsezilerimle davrandığım zaman daha isabetli oldu kararlarım. 
İnsan ilişkilerinde ise psikolojik analizler yapmayı çok sevdiğim için genellikle mantığımı kullandım. İnsanların neyi, niçin yaptıklarını saptayıp haklarındaki kararımı ona göre verdim.



2.İnsanlar niye mutlu değiller?Niye gözlerinin önündeki mutlulukları görmüyor ve şükretmesini bilmiyorlar?
Hmm.. Mutluluğun ne demek olduğunu bilmiyorlar da ondan. Bütün mesele eldeki değerleri saymayıp elde olmayanlara göz dikmekte aslında.Varken farkına varıp mutlu olmaktansa, kaybettiğimizde farkına varıp mutsuz olmayı tercih ederiz bir çoğumuz. 
Mutluluk mutlu etmekle mümkündür. Bir kültür meselesidir aslında bu. Biraz cehaletten kaynaklanır mutsuzluk. Öğretilmemiştir bize mutlu olmanın yolları. Anne babamız, öğretmenimiz, eşimiz, iş arkadaşlarımız da bilmezler. Politikacılarımız, gazetecilerimiz de bilmez mutlu olmanın anlamını.  Doyumsuz, sadece tüketime endekslenmiş  bir toplumda mutlu olmak mümkün mü? Hele tüm medya elbirliği ile bizlere ne kadar negatif varsa hepsini yükleyen haberler veriyorsa gülümsemeyen insanlar olmamız pek de sürpriz olmasa gerek. Üniversitelerimizde MUTLULUK kürsüleri kurulmalı. Mutluluk dersi verecek öğretmenler yetiştirmeliyiz. Tıpkı Sosyal- Matematik-Fen gibi Mutluluk dersi de olmalı okullarımızda. Bizim toplumumuzun en büyük ihtiyacı bu bence.

3.Çok para harcayıp keşke almasaydım ya da harcamasaydım dediğin birşey var mı?

 
 Olmaz mı? Oldu tabii. Özellikle kendim için giysi alışverişini abartmışsam fena halde bulanır midem. Tuhaf bir duygudur bu. Günlerce kendimi suçlu hissederim.  

 

4.Haklı olduğun bir konuda hakkını savunur musun yoksa susmak adalet mi dersin?


Hani "ne kadar bilirsen bil anlatacakların karşındakinin anlayacağı kadardır" demiş ya Mevlana ben de bunu uygulamaya çalışırım.  Eğer karşımdaki anlayacaksa hakkımı sözle savunurum ama anlayış yeteneği yoksa hiç kendimi yormam. 






5.Tok gözlü müsün yoksa herşeyim olsun diyenlerden misin?



İkisinin ortası. Elimde yoksa hiç üzülmem. İmkanım varsa sahip olurum. Yani maddi değerlerin peşinden koşmam.




Hadi bakalım sıra sizde ;

 ZeyneP
ANG
Değerlendiriyorum
nUnU
O Bir Anne
Alanay
Örgü Tasarımları 
 Nihan-Küçük Mucizem
Veee Bloguma yeni katılan arkadaşlarım... Sizlere hoşgeldiniz diyor ve  diğer arkadaşlarım da sizi tanısınlar düşüncesiyle hoşgeldiniz mimi gönderiyorum hepinize.  İyi ki varsınız. 
Kusan Kız
Esra Berat
Altın Sırma  
Asyam İçin
Funda
Fatma Çiftçi
Esra Yağız
Günlükçü Bayan
Ferideco
Rengarenk Tatlar
Ben'ce
Esen Can
Nefooo
Selcen
Cocco-Jelly
Hayatın Renkleri(Mutlubulutlar)
 


19 yorum :

  1. bu mimleme olayı nedir ben tam olarak anlamadım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sevgili Ceyda. Bloguma Hoşgeldin. Hemen sana uğradım ve pantolon fermuarı dikişini öğrendim. Dikişte en sevmediğim taraf fermuarlardır. Ne hoş raslantı bu değil mi? Gelelim mimleme konusuna;
      Soruladan oluşan bir konu hazırlıyorsun. Bunu blogunda yayınlıyorsun ve istediğin blog arkadaşlarının linklerini yayının altına yazıyorsun. Böylece verdiğin linklerin sahiplerini MİMLEMİŞ oluyorsun. Onlarda kendi bloglarında senin sorularını yanıtlıyor ve önce senin linkini duyuruyor sonra da kendi arkadaşlarını mimliyor. Böylece Blog arkadaşlarımızı tanıtmış oluyoruz. Yani bir tür link paylaşımı yapıyoruz. Bu sayede izleyicilerimiz artıyor. Bizler de yeni yeni blog arkadaşları ediniyoruz.
      Ben başlarda önemsememiştim. Hatta gereksiz bulmuştum ama mimler sayesinde o kadar çok arkadaşım oldu ki mimin anlamını yeni yeni farkettim :)

      Sil
    2. hımm anladım bayağı zahmetli görünüyor..bu arada teşekkür ederim ziyaretiniz için..dükkanınızı merakla bekliyorum (bitmiş halini )

      Sil
  2. cokkk hoş bır mım yazısı olmuş canımm..veee hoşgeldın yendıen dıyelım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduk canım arkadaşım. Bu mimler birbirimizi daha yakından tanımamızı sağlıyor. Eskiden sevmiyordum ama şimdi önemsiyorum. Bak seni de mimledim haberin olsun

      Sil
    2. gülsümcüm eline - yüreğine sağlık..
      her daim üretip yaratıcı fikirlerle bezeli olman hepimize iyi geliyor :))

      ama şu mimler beni hep geriyor :(( niye sevemediysem .. uzağım..
      ama bUGÜN torpil yapIyor ve seni sayfandan cevaplıyorum :)
      SANA ÖZEL ! :))

      1- Benim daima mantık ve duygularımla birlikte hareket ettiğimi herkez bilir. İkisine de ihtiyacım olur. Yanılma payım yok denecek kadar azdır !!

      2- Geneline ve bütününe bakacak olursak, içeride değil, dışarıda aranıyor herşey ! Başkalarını görüp eziyor kendini insanoğlu ! hep bir sahip olma duygusu, hep bir önde olma güdüsü.. e tabii bu tatminsizliğin sonu gelmeyince de, haydi sıraya girsin ,mukayeseler, sorgular,mutsuzluklar !!!

      3- Hayır ASLA olmaz. Ne aldığımı neden aldığımı çok iyi bilirim. Hemen karar verir, alır çıkarım !

      4- Kendi fikrimi DAİMA söylerim,heleki sorulmuşsa hiç tereddüt etmem, SUSARAK BİR YERE VARILMAZ !
      < ortadan alan alır, almayana kesinlikle dönüp bakmam bile ! Herkezi anlama- algılama kabiliyetim vardır :)En sevdiğim özelliğim ise, insanlara takılıp , hiiçç kafa yormam.Yolumda yürümeyi severim :)

      5- Sanırım almasını da - vermesinide çok seven biriyim..biri diğerinden önde değildir !
      Varlığıda yokluğuda çok iyi bilenlerdenim !!
      her ikisiylede sonsuza dek mutlu yaşayabilirim...
      ruhum tok olsun BANA YETER !

      :))))

      HEPİNİZE SEVGİLER DOSTLAR.

      Sil
    3. Canım Bir tane nUnUm ; Önce seni üzdüğüm için özür dilerim. Sonra da hediyen için çok çok teşekkür ederim. Gerçekten de yanıtların hediye paketi açmak kadar mutlu etti beni. Mimleri ben de sevmezdim. Hem de hiç. Ama başka bloglarda mim yanıtlarını okumaya da bayılıyordum. Sonra gördüm ki bu mimler hem birer link paylaşımı oluşturuyor hem de insanları birbirlerine daha da yaklaştırıyor. Yani zararı yok ama faydası kesinlikle var. Bu yüzden titiz davranarak mim sevmeyenleri listeme almamaya özen göstererek mimlere yanıt vermeye başladım. Sana mim gönderirken de biraz bencillik yaptım. Çünkü güzel yanıtlar vereceğinden hiç kuşkum yoktu. Seni biraz daha tanımış oldum. Tekrar teşekkür ederim arkadaşım. İyi ki varsın.

      Sil
  3. Ben dükkanın bu halini bile çok sevdim. bitmiş hali kimbilir nasıl güzel olacaktır.
    ve cevaplar arasında en güzeli 4 numara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler küçük mucizenin minik annesi. :) Seni de mimleyim ben. Ne dersin? Hih- hi.. Mimledim bile.

      Sil
  4. Ayyy dükkanını kıskanıyorum mu neee :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıskanma güzel arkadaşım be. Dükkan kış boyu öylece kalacağa benziyor. Biraz sabret . Ben eğer satışa başlayabilirsem o zaman kıskan olur muuuuu? Ama var ya benim kıskançlığım seninkini döverrrr bi kere.

      Sil
  5. İyiymiş... Bissürü insan sana aynı şeyi söyledi, dinleyip sakinleşmedin, kocan söyleyince mi sakinleştin? Aşık mısın yahu? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Sahi aşık mıyım? :) Yani.. yine de telaşım gitmedi. Daha doğrusu yılbaşına yetişmedi diye hala sıkılıyorum ama en azından kabullenmem gerektiğini kabullendim. :)

      Sil
  6. gülsüm hoşgeldin:) ben blog dünyasından uzak kaldım bir süre, sen de şehirden uzak kalmışsın:) boyadığın sandıklara ve yerleşimini çok sevdim. panik olma, herşey çok güzel olacak eminim. kolaylıklar diliyorum.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Nagehancığım. Çok güzsel haberlerle döndüğüne öyle sevindim ki. Hoşgeldin tatlım.

      Sil
  7. Valla karlı manzaralar ve dükkanın gidişatı harika bence, telaşa lüzum yok, 14 Şubat Sevgililer günü var sırada O'na yetişir bence :)
    Bu arada Mim'imi aldım, yayınladım bile buyrun ! •• Değerlendiriyorum ve Paylaşıyorum •• !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım Şubata da yetişemeyeceğim birtaneciğim. Anneler gününü hedefliyorum. Çünkü havalar inanılmaz soğuk. Ben hazır olsam bile hiç kimse bu soğukta çiftliğin önünde durup burası da neresi diye inmez arabasından. :)) Bu fikre alıştım zaten. Önceleri çok sıkıldı canım. Ama hayat böyle bir nedenden dolayı üzülmeye yetecek kadar uzun değil. Düşündüm de, planladığım şey olmadı diye üzülecek zamanım yok. Öyle değil mi?

      Sil
  8. Sandıklar harika olmuş Gülsüm hanım. Çok ferah ve cıvıl cıvıl bir dükkan olacak gibi gözüküyor, geç olsun güç olmasın derler ya ben de öyle diyeceğim. Zorlama ile hiçbir şey olmuyor malesef. Kolaylıklar diliyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. rahatlamana sevindim:) sandıklar artık raf olarak adeta yeniden doğmuşlar.süpersiniz.dükkan muhteşem olacak.hadi bakalım hayırlısı.
    mim için teşekkür ederim.zaman sıkıntım olmasına rağmen kısaca cevaplamayı denerim.
    kocaman öpüyorum yinee....

    YanıtlaSil

İYİ Kİ VARSINIZ...